Thursday, January 31, 2013

3. Las Vegas

No täiesi uskumatu, et ma ei ole blogisse mitte kui midagi kirjutanud alates sellest, kui Las Vegasasse jõudsin! Kohati on mul seepärast tõsised süümekad, samas ei ole ka. Kui sul on ikka võimalus koos hängida ja ägedaid retki ette võtta ilmatu lahedate inimestega, siis ninapidi iPadis istumine oleks lausa patt. Kohati olen ka pattu teinud (sest videosid ma ikka USA ajal klopsisin), aga teadaolevalt võtab kirjutamine veel rohkem aega, seega seda ei ole teinud.

Aga mis siin ikka heietada, kokkuvõte tahab tegemist, alustagem siis algusest.

Vegasesse jõudnud, läksin oma hostelisse, Hostel Cat'i, ning mul ei olnud absoluutselt mingeid ootusi. Ei ole ma suur hasartmängur ning alkoholi tarbida ma nädal aega ei tohtinud, kuna sain Houstonist antibiootikumikuuri peale. Seega oletasin, et teen LVle 3 päevaga tiiru peale ning lähen edasi Los Angelesse. Mis aga juhtuma hakkas oli hoopis vastupidine! Juba esimesel õhtul üllatas hostel oma ühisactivityga - 5$ gambling tour, mille eest viidi meid kasiinodesse, kust saime "tasuta raha", et mängida. Lisaks õpetati, kuidas tasuta jooke saada (teeskle, et mängid, või siis mängigi, aga hästi aeglaselt, mingi aja pärast tuleb ettekandja ja võtab sult joogitellimuse, jook on tasuta, aga ettekandjale peab jotsi jätma (see on niikuinii a must) at least 1$ per drink). Lihtne. Enne veel kui pidu hakkas, koguti kõik inimesed kokku (ca 15-20-25) ja kamandati valgesse mikrobussi, mille tagumised istmed olid välja võetud ja suur madrats asemele pandud, lükati uks tagant pauguga kinna ja hüüti: "Mexicos näeme, hahaaa!" Tegelikult oli hästi korraldatud üritus backpackeritele, kel palju raha ei ole, aga lõbutseda ikka tahavad. :) Lisaks see alguse bussireis oli ühendav (seda kõige otsesemas tähenduses). Kui sa ikka kellelgi juba süles istud (ruuminappuse töttu), siis pead ikka ju omavahel rääkima hakkama! :)

Teine päev Vegases oli vaikselt grupi moodustamise päev - ja selleks, et mitte gruppi kuuluda, pidi ikka väga antisotsiaalne olema (mul see ei õnnestunud, kui väga ma ka ei üritanud... :D ). Reisivad inimesed on tavaliselt väga avatud, nendega on kerge ühiseid teemasid leida ning asju arutada.
Igatahes lasin ma hommikul jutu liikvele, et tahaksin Grand Canyonit külastada autoga, et ei tea, kas keegi tahaks veel kaasa tulla, et auto cost'e jagada. Bussiekskursioonid olid ka saadaval, aga need algasid 100$ per person! Suht kallis, autoga oleks odavam tulnud! Päeval linnapeal jalutades mõtlesin, et oleks äge, kui saaksime kokku 8 inimest, et minivan võtta, kavatsesin koju minnes selle ideega lagedale tulla. Tagasi hostelisse jõudnuna aga avastasin, et teised olid juba sellele möelnud, sest soovijaid oli päris suur punt! Tegin siis õhtul bookingud ära (panime auto mo krediitkaardile, aga ühe Aussi poisi nimele, sest ta oli üle 25 ja siis on odavam autot rentida). Kõik olid hullult äksi täis järgmise päeva road-tripi pärast, tänasid mind hea idee eest ja tuju oli laes (ofc includis ka see õhtu activitied - Vanalinna pubituur).
Vahepalaks: mo hüüdnimeks sai sujuvalt Estonia
1. Sest ma olin ainuke eestlane ja seda oli kergem meelde jätta
2. Üks Aussi tüdruk arvaski, et mo nimi on Estonia
3. Kõlas palju lahedamalt
Järgmise päeva hommikul töime oma Chevreolet minibussi ära, pakkisime pohmellis inimesed peale ja hakkasime GC poole sõitma... Sõitsime palju ja nägime palju ilusaid kohti (k.a. Hoover Dam), aga ainuke koht kuhu me ei jõudnud oli GC. Nii väiksest asjast on ju kerge mööda sõita. Möödusime West Rimi sildist ning arvasime, et küll tuleb uus koht, kust sinna pöörata. 40 miili hiljemaga ei olnud sellest kippu ega kõppu. Paistis ainult turistiinfo silt. Otsustasime sealt siis teed küsida, aga otseloomulikult asus see teelt veel 4 miili eemal! Kui me selle maa olime maha sõitnud, avastasime end keset kõrbe asuvast mahajäetud külakesest ning turismiinfo majake nägi pigem välja kui Tõnija pood kui kireva Vegase lähiümbruses asuda võiv infopunkt. Igaks juhuks küsisime ikka, kas oleme turistiinfos. Peale jaatavat vastust uurisime GC kohta ning saime teada, et oleme lootusetult hiljaks jäänud - West Rimile lasti viimane auto 0,5 h tagasi ning South Rimile sõitmiseks kuluks antud punktist veel 5 tundi!! Sellest heidutamata otsustasime kõrbekülas natuke ringi vaadata, mis võiks veel hullamaks minna? Well, Tondilinn oli omamoodi äge. Seal olles kõnetas üht meie seltsilist kohalik küla/linnakodanik. Kutsus meid endale külla, tal olevat kodus catery (kassikodula? :D ) koos 240 kassiga! Jah, see oli ainuõige otsus sel päeval, et talle külla läksime ja seda hullumeelsus nägime! Crazy, lihtsalt liiga crazy!! Koju jõudes me autot tagastada ei saanud, sest oli liiga hilja ning jäi diil, et Aussi poiss tagastab auto järgmine hommik üksinda.

Järgmine hommik jalustasin mina kohvikusse, kirjutasin postkaarte ja nautisin ilusat ilma. Hostelisse tagasijõudnuna aga avastasin, et auto oli endiselt seal. Hoovist leidsin kõik mureliku ilmega istumas ning kuulsin lugusid, millest ma eelmine õhtu ilma olin jäänud (sest olin sõitmisest liiga väss, et välja minna) - nimelt sattus Bakes vanglasse ning ei saanud seetõttu autot tagastada. Jeap, many more thing happened, aga see oli miskit, mida keegi väga ei biitinud..

Üleüldiselt juhtus Vegases palju asju, mida kõike pole vist mõtet kirja panna. Fakt on see, et pidin jääma sinna ainult 3ks päevaks, kuid jäin hoopis nädalaks! See peaks ütlema nii mõndagi. :)

Grand Canyonisse jõudsin ka, sest ei tahtud ju ometigi USAst lahkuda enne, kui see ilmaime nähtud on. Võtsime uuesti rendiauto ning seekord asusime teele juba varahommikul ning siht oli väga selge! Pean ütlema, et see oli seda väärt! :)

Elu LVs ei ole väga kallis, juhul kui mitte gamble'da. Toiduga on nii nagu igas kohas - saab kallilt, aga kui väga vaja, siis saab ka odavalt. Millele kulub on autorent, aga siiski tuli see odavam kui võtta tavaline bussituur GCsse, lisaks oli meil palju põnevam. Majutus on ka suur kulugrupp, kuid siiski on see kõige odavam koht USAs.

Siin siis Las Vegase kulud äratooduna:
16/1/13
2$ buss
96$ hostel
11$ pood (söök, kohv, souv.)